Achtung:

Sie haben Javascript deaktiviert!
Sie haben versucht eine Funktion zu nutzen, die nur mit Javascript möglich ist. Um sämtliche Funktionalitäten unserer Internetseite zu nutzen, aktivieren Sie bitte Javascript in Ihrem Browser.

Map of the 1858 Atlantic Cable route Bildinformationen anzeigen
Election Night 2016 Bildinformationen anzeigen
Miriam Strube, Vijaya Kohli und Cornel West (v.l.) anlässlich eines von Cornel West durchgeführten Kolloquiums am Institut für Anglistik/Amerikanistik der UPB Bildinformationen anzeigen
Transatlantikdampfer "Berengaria" (1920); Route: Liverpool-New York-Liverpool. Bildinformationen anzeigen

Map of the 1858 Atlantic Cable route

Foto: Von Unbekannt - Howe's Adventures & Achievements of Americans; en:Image:Atlantic_cable_Map.jpg, Gemeinfrei, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=622111

Election Night 2016

Foto: Kathrin Kasperlik

Miriam Strube, Vijaya Kohli und Cornel West (v.l.) anlässlich eines von Cornel West durchgeführten Kolloquiums am Institut für Anglistik/Amerikanistik der UPB

Foto: Tanja Reiffenrath

Transatlantikdampfer "Berengaria" (1920); Route: Liverpool-New York-Liverpool.

Foto: Wikimedia Commons

Classroom SLA

The field of classroom SLA deals with second language acquisition in instructed settings. Research in this area investigates both
external and internal influences on classroom-based learning processes. These influences include but are not limited to psycholinguistic
constraints on second language development, the role of input and interaction, motivation, language transfer and linguistic landscapes.

The research of faculty members active in this area explores

  • •SLA in task-based language learning
  • •interaction and corrective feedback as influences on SLA
  • •comprehension and production processes in SLA
  • developmental and variational features of classroom SLA
  • linguistic landscapes in SLA

Faculty members are:


We welcome inquiries from students and researchers with an interest in further study in these areas or collaborating on research projects.


Die Universität der Informationsgesellschaft