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Die Bereiche des Instituts

Photo: Yvonne Ruhose

Dr. Mareike Müller

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Dr. Mareike Müller

Institut für Germanistik und Vergleichende Literaturwissenschaft >Deutsch als Zweitsprache / Deutsch als Fremdsprache

Research Assistant

Institut für Germanistik und Vergleichende Literaturwissenschaft

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Dissertation

Müller, M. (2011). Learners' identity negotiations and beliefs about pronunciation in study abroad contexts [Doctoral dissertation, University of Waterloo]. UWSpace. http://hdl.handle.net/10012/6067

Beiträge in wissenschaftlichen Zeitschriften / Refereed Journal Articles

Müller, M., & Settinieri, J. (2020). “Solange dieser Mann gut Deutsch sprechen kann, ist auch kein Problem:“ Evaluative Reaktionen auf einen L2-Akzent aus Sicht von Sprecher*innen. Fremdsprachen Lehren und Lernen, 49(2), 46-63.

Müller, M. (2017). “As a person, I feel I’ve changed pretty immensely:” Learners’ aspirations and self-perceived achievements in study-abroad contexts. Canadian Modern Language Review, 73(1), 24-47.

Müller, M., & Schmenk, B. (2017). Narrating the sound of self: The role of pronunciation in L2 learners’ self-constructions in study-abroad contexts. International Journal of Applied Linguistics, 27(1), 132-151.

Müller, M. (2016). Listening to learners’ voices: Qualitative aspects of pronunciation learning during study abroad. Journal of Second Language Pronunciation, 2(1), 108-142.

Müller, M., & Schmenk, B. (2016). Conceptualizations, images, and evaluations of culture in study abroad students. Canadian Journal of Applied Linguistics, 19(2), 128-150.

Müller, M. (2013). Conceptualizing pronunciation as part of translingual/transcultural competence: New impulses for SLA research and the L2 classroom. Foreign Language Annals, 46(2), 213-229.

Liebscher, G., Dailey-O’Cain, J., Müller, M., & Reichert, T. (2010). Negotiating identities through pronouns of address in an immigrant community. Pragmatics, 20(3), 375-400.

Müller, M. (2008). Challenges and opportunities for methodologically principled L2 pronunciation training in German textbooks and class. Forum Deutsch – Research Forum, 16(2), 30-37.

Müller, M. (2007). Review of “studio d A1” and “Lagune 1” from a pronunciation perspective. Electronic Journal of Foreign Language Teaching, 4(2), 267-273.

Beiträge in Sammelbänden / Book Chapters

Müller, M., & Schmenk, B. (2015). Der Klang meines Selbst: Aussprache und Selbstkonstruktion von Fremdsprachenlernenden. In J. Böcker & A. Stauch (Hrsg.), Konzepte aus der Sprachlehrforschung – Impulse für die Praxis: Festschrift für Karin Kleppin (S. 171-188). Frankfurt/Main: Peter Lang.

Müller, M. (2013). Pronunciation training without the native speaker? Reframing teaching and learning objectives in German as a Foreign Language curricula. In J. L. Plews & B. Schmenk (Hrsg.), Traditions and Transitions: Curricula for German Studies (S. 105-124). Waterloo: Wilfrid Laurier University Press.

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