18th EARLI2019 Conference Aachen: 6 Beiträge der AG

Vom 12. bis zum 16. August findet die internationale Tagung der EARLI 2019 in Aachen statt. Unter dem Motto "Thinking Tomorrow's Education: Learning from the past, in the present and for the future" präsentieren Wissenschaftler aus aller Welt ihre Forschung. Die Arbeitsgruppe ist mit sechs wissenschaftlichen Beiträgen vetreten:

  • Mittwoch, 14.08.2019: The contribution of mental simulation to the development of intuition (Bianca Steffen, Michael Goller & Christian Harteis; Roundtable)
  • Mittwoch, 14.08.2019: Effects of internships on self-perceived competencies and didactic skills of prospective RE teachers (Carina Caruso, Christian Harteis & Jan Woppowa; Roundtable)
  • Donnerstag, 15.08.2019: Student-run hospital wards: Institutionalised workplace-learning opportunities for nursing students (Michael Goller & Bianca Steffen; Präsentation)
  • Donnerstag, 15.08.2019: Changes in learning-to-teach patterns of student teachers during internships: An LTA approach (Michael Goller, Dagmar Festner, Alexander Groeschner & Tina Hascher; Präsentation)
  • Freitag, 16.08.2019: Making theory-practice-connection more visible by using videotaped role-playing in academic settings (Dagmar Festner & Bianca Steffen; Präsentation)
  • Freitag, 16.08.2019: Learning in internships and learning through practice - crucial aspects of professional development (Christian Harteis; Symposium)

Die "European Association for Research on Learning and Instruction" (EARLI) ist eine der größten internationalen Organisationen für Bildungsforschung. Weitere Informationen zum Verband und zum Programm finden Sie hier.

Steffen, B., Goller, M., & Harteis, C. (2019). The contribution of mental simulation to the development of intuition. Aachen: Poster presented at EARLI 2019 Conference.
Caruso, C., Harteis. C., & Woppowa, J. (2019). Effects of internships on self-perceived competencies and didactic skills of prospective RE teachers. Aachen: Poster presented at EARLI 2019 Conference.