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Map of the 1858 Atlantic Cable route Show image information
 guest talk by Gary Younge, June 12, 2018 © Adelheid Rutenburges Show image information
Dirk Night with Armani Cotton Show image information
Transatlantikdampfer "Berengaria" (1920); Route: Liverpool-New York-Liverpool. Show image information
Erstsemesterbrownies, April 2018 Show image information
guest talk by Gary Younge, June 12, 2018 © Madita Oeming Show image information

Map of the 1858 Atlantic Cable route

Photo: Von Unbekannt - Howe's Adventures & Achievements of Americans; en:Image:Atlantic_cable_Map.jpg, Gemeinfrei, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=622111

guest talk by Gary Younge, June 12, 2018 © Adelheid Rutenburges

Dirk Night with Armani Cotton

Photo: Miriam Jassmeier

Transatlantikdampfer "Berengaria" (1920); Route: Liverpool-New York-Liverpool.

Photo: Wikimedia Commons

Erstsemesterbrownies, April 2018

Photo: Madita Oeming

guest talk by Gary Younge, June 12, 2018 © Madita Oeming

Prof. Dr. Ilka Mindt

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Biography
Publications
Prof. Dr. Ilka Mindt

Institut für Anglistik und Amerikanistik > Linguistik - Bereich Prof. Mindt

Professor

Phone:
+49 5251 60-2845
Fax:
+49 5251 60-3999
Office:
J4.238
Office hours:

in der Vorlesungzeit im WS 21/22 ab dem 13.10.2021

Mittwoch: 10-11 Uhr (außer Anerkennungen bei Studiengangswechsel)

Mittwoch: 11-12 Uhr (nur für Anerkennungen/Studiengangswechsel entweder persönlich oder digital)

Falls Ihr Anliegen eine Anerkennung ist, beachten Sie bitte die Informationen unter:

kw.uni-paderborn.de/anglistik-amerikanistik/prof-dr-ilka-mindt/informationen-fuer-studierende

 

Web:
Visitor:
Warburger Str. 100
33098 Paderborn
Prof. Dr. Ilka Mindt
07/1995 - today

Vita

seit 01.10.2011
W3 Professorin, Englische Sprachwissenschaft, Universität Paderborn

08/2009
W3 Professorin, Englische Sprache der Gegenwart, Universität Potsdam

04/2009
Vertretung der Professur Englische Sprache der Gegenwart, Universität Potsdam

10/2008 - 03/2009
Lehrbeauftragte Leibniz-Universität Hannover

10/2007-02/2008
Gastprofessorin am Department of English der Universität Innsbruck, Österreich

07/2006
Habilitation (Universität Würzburg)

02/2001
Promotion zum Dr. phil. (Universität Würzburg)

07/1996
1. Staatsexamen für das Lehramt an Gymnasien, Bayern

07/1995
Magister Artium

 


Open list in Research Information System

2021

There. Die Verwendung von there im authentischen Englisch, im Englisch von Lernenden und in Schulbüchern

I. Mindt, in: Sprachwissenschaft und Fremdsprachendidaktik: Konstruktionen und Konstruktionslernen, Stauffenburg, 2021, pp. 39-55


Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien

I. Mindt, S. Rebekka, in: Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre., transcript, 2021, pp. 117-140

DOI


2020

Viele Wege führen nach Rom - Möglichkeiten und Modelle des Inverted-Classroom-Modells aus interdisziplinärer Sicht

R. Schmidt, N. Dietrich, I. Mindt, in: Digitale Innovationen und Kompetenzen in der Lehramtsausbildung, 2020

DOI


Mit digitalen Arbeitsformen das Lernen bereichern: zur Gestaltung sinnstiftender Präsenzphasen mit dem Inverted-Classroom-Modell

I. Mindt, R. Schmidt, M. Beißwenger, N. Dietrich, in: Digitale Innovationen und Kompetenzen in der Lehramtsausbildung, Universitätsverlag Rhein-Ruhr, 2020, pp. 165-207

DOI



Einleitung

D. Meister, I. Mindt, in: Mobile Medien im Schulkontext, Springer VS, 2020, pp. 1-6

DOI


Student engagement im Inverted Classrom

I. Mindt, R. Schmidt, in: Tagungsband zur Tagung Inverted Classroom and beyond 2020, BoD, 2020, pp. 1-16


Digitale Elemente im Englischunterricht

I. Mindt, Y. Kaymak, in: Mobile Medien im Schulkontext, Springer VS, 2020, pp. 155-174

DOI


2018

"Digital Humanitites: The Role of the Digital in English Philology". Sprachwissenschaftliche Sektion beim Anglistentag 2017 in Regensburg

I. Mindt, S. Bartsch, in: Anglistentag 2017 Regensburg. Proceedings, Wissenschaftler Verlag, 2018, pp. 3-8


Section I: Digital Humanities: The Role of the Digital in English Philology

S. Bartsch, I. Mindt, in: Anglistentag 2017 Regensburg. Proceedings, Wissenschaftlicher Verlag, 2018




2017

Chosen

I. Mindt, Zeitschrift für Anglistik und Amerikanistik (2017), 65(3), pp. 339-353


Analyzing Corpus Data from Within

I. Mindt, Anglistik. International Journal of English Studies (2017), 28(1), pp. 57-73


Proceedings of the BHQFHE projects. Basis, Analysis, Development, Impact and Prosepcts of the BHQFHE Tempus Project

I. Mindt, W. Schäfer, P.F.E. Sloane, B. Gössling, A. Mehic. Proceedings of the BHQFHE projects. Basis, Analysis, Development, Impact and Prosepcts of the BHQFHE Tempus Project. 2017.


2016

The diachronic development of 'COME TO V'

I. Mindt, Silesian Studies in English 2015 (2016), pp. 38 - 59


An interview with Joybrato Mukherjee, the Chair oft he ICAME Board

M. Kytö, A. Stenström, I. Mindt, ICAME Journal 40 (2016), pp. 5 - 8


Anglistentag 2015 Paderborn: Proceedings

M. Tönnies, C. Ehland, I. Mindt, WVT, 2016


2013

Gesprochene Korpora des Englischen und ihre Anwendung in der Grammatikforschung

I. Mindt, in: Grundlagen einer sprachwissenschaftlichen Quellenkunde, Narr, 2013, pp. 111 - 120


2012

Change in Contemporary English. A Grammatical Study

I. Mindt, G. Leech, M. Hundt, C. Mair, N. Smith, in: Archiv für das Studium der neueren Sprachen und Literaturen 164: 249: 2, Cambridge University Press, 2009, 2012, pp. 394 - 396


Talking like a book. Investigating colloquialization as a change in written English

I. Mindt, in: Oralité(s) et écriture(s), Nodus Publikationen, 2012, pp. 43 - 56


2011


Anglistische Korpuslinguistik. Eine Einführung. Grundlagen der Anglistik und Amerikanistik 33

I. Mindt, J. Mukherjee, in: Anglistik. International Journal of English Studies, 22, 1, Erich Schmidt Verlag, 2009, 2011, pp. 205 - 206


Corpus Linguistics and the Description of English

I. Mindt, H. Lindquist, ICAME Journal 35 (2011), pp. 242 - 247


2010

Spoken English through the centuries: Introduction

C. Claridge, I. Mindt, in: Anglistentag 2009 Klagenfurt. Proceedings, Wissenschaftler Verlag, 2010, pp. 1 - 8


Methoden der Korpuslinguistik: Der korpus-basierte und der korpus-geleitete Ansatz

I. Mindt, in: Kompendium Korpuslinguistik. Eine Bestandsaufnahme aus deutsch-tschechischer Perspektive, Winter, 2010, pp. 53 - 65


Beiträge der Sektion I "'Spoken' English through the Centuries." Sprachwissenschaftliche Sektion beim Anglistentag 2009 in Klagenfurt.

C. Claridge, I. Mindt, in: Anglistentag 2009 Klagenfurt. Proceedings, Wissenschaftler Verlag, 2010, pp. 1 - 114


2009

Corpus-based and corpus-driven approaches: An investigation of the verb do

I. Mindt, Anglistik. International Journal of English Studies (2009), 20:1, pp. 69 - 88


Corpus Linguistics: a discipline on the move

I. Mindt, Anglistik. International Journal of English Studies (2009), 20:1, pp. 7 - 10


Guest-editor des Focus On "Corpus Linguistics - Methods and Approaches"

I. Mindt, in: Anglistik. International Journal of English Studies, 20:1th ed., 2009


2008

Progressives, Patterns, Pedagogy. A corpus-driven approach to English progressive forms, functions, contexts and diadactic

I. Mindt, U. Römer, in: Anglistik. International Journal of English Studies, 19, 2, John Benjamins, 2005, 2008, pp. 235 - 239


Appropriateness in Discourse: The adjectives surprised and surprising in monologue and dialogue

I. Mindt, Journal of Pragmatics (2008), 40,9, pp. 1503 - 1520


Corpus Linguistics 25 Years on. (Language and Computers: Studies in Practical Linguistics 62)

I. Mindt, R. Facchinetti, in: ICAME Journal, Computers in English Linguistics, 2008, Rodopi, 2007, 2008, pp. 236 - 239


2007

The valency of experiential and evaluative adjectives

I. Mindt, in: Valency. Theoretical, Descriptive and Cognitive Issues, Mouton de Gruyter, 2007, pp. 101 - 115


2005

A Student's Introduction to English Grammar

I. Mindt, R. Huddleston, G.K. Pullum, in: Zeitschrift für Anglistik und Amerikanisitk. A Quarterly of Language, Literature and Culture. Heft 2, 2, Cambridge University Press, 2005, 2005, pp. 195 - 197


Corpora in Applied Linguistics

I. Mindt, S. Hunston, in: ICAME Journal 29, Computers in English Linguistics, Cambridge University Press, 2002, 2005, pp. 184 - 188


Lexikalische Dynamik: Kognitiv-linguistische Untersuchungen am englischen Computerwortschatz

I. Mindt, M.E. Bründl, in: Anglistik. Mitteilungen des Deutschen Anglistenverbandes, Heft 16/1, März 2005th ed., Niemeyer, 2001, 2005, pp. 194 - 196


Learner English: Ein Überblick über vorhandene Korpora und mögliche Forschungsansätze

I. Mindt, in: Korpuslinguistik Deutsch: synchron – diachron – kontrastiv. Würzburger Kolloquium 2003, Niemeyer, 2005, pp. 137 - 146


2003

Is I think a Discourse Marker

I. Mindt, in: Anglistentag 2002 Bayreuth. Proceedings of the Conference of the German Association of University Teachers of English, Volume XXIV, Wissenschaftler Verlag, 2003, pp. 473 - 483


Form and function of parasyntactic presentation structures. A corpus-based study of talk units in spoken English

I. Mindt, J. Mukherjee, in: ICAME Journal, 27, Computers in English Linguistics, Rodopi, 2001, 2003, pp. 65 - 71


Tagungsbericht über das Internationale Kolloquium Korpuslinguistik Deutsch: synchron – diachron – kontrastiv (klde 2003)

I. Mindt, Zeitschrift für Deutsche Philologie 122 (2003), Heft 3, pp. 435 - 439


2002

Functions of intonation in sentences and texts

I. Mindt, in: New Frontiers of Corpus Research. Papers from the Twenty First International Conference on English Language Research on Computerized Corpora, Rodopi, 2002, pp. 283 - 293


Emerging English Modals: A Corpus-Based Study of Grammaticalization

I. Mindt, M. Krug, in: Journal of English Linguistics, Volume 30, Number 3, Mouton de Gruyter, 2000, 2002, pp. 290 - 294


2001

Longman Idioms Dictionary

I. Mindt, in: Anglistik. Mitteilungen des Deutschen Anglistenverbandes, Heft 12/1, März 2001th ed., Longman, 1998, 2001, pp. 193 -195



New Zealand English Grammar Fact or Fiction? A corpus-based study in morphosyntactic variation

I. Mindt, M. Hundt, in: Anglistik: Mitteilungen des Deutschen Anglistenverbandes, Heft 12/2, September 2001th ed., John Benjamins, 1998, 2001, pp. 169 - 172


2000

Prosodic Cues at Speaker Turns

I. Mindt, in: Corpus Linguistics and Linguistic Theory. Papers from the Twentieth International Conference on English Language Research on Computerized Corpora (ICAME 20), Rodopi, 2000, pp. 255 - 265


Open list in Research Information System

Seit Dezember 2020 ist Prof. Dr. Mindt Lehr-Fellow am KI-Campus.

Weitere Infos finden Sie  hier

SHKs/WHBs

Stay in touch! Wir möchten mit Ihnen über Ihr Studium hinaus in Kontakt bleiben. Daher laden wir alle ehemaligen Studierenden ein, mitzumachen und sich in unsere Alumni-Liste einzutragen.

 

Digiphon is short for digital phonetics, our fellowship project in which we create supporting material for the Phonetics and Phonology course. Furthermore, we are improving the existing material to enhance the e-learning environment in the inverted/flipped classroom.

Weitere Infos finden Sie hier

Produktion von digitalen Lehr-/Lernangeboten für NRW zu sprachlichen Varietäten des Englischen

Weitere Infos finden Sie hier

The University for the Information Society