UPB Bildmarke
Erziehungswissenschaft mit dem Schwerpunkt Bildungsmanagement und Bildungsforschung in der Weiterbildung
Contact
  • Deutsch
  • English
  • PDRnet
    • Open Page "Nachrichten"
    • Nachrichten
  • Team
    • Open Page "Infos für Studierende"
    • PAUL, PANDA, Prüfungsordnungen, ...
    • Internationaler Austausch
    • Webressourcen
    • Vorgaben
    • Abschlussarbeiten
    • Veranstaltungen der AG
    • Gastvorträge
    • Open Page "Forschung"
    • Forschungsausrichtung
    • Kooperationen
    • Forschungsprojekte
    • Projekt: Aware
    • Horizont Europa-Projekt: FEWL (Enhancing Research on the Integration of Formal Educational Programmes and Workplace Learning)
    • Promotionen und Habilitationen
    • Herausgeberschaft
    • Publikationen der AG
  • Kontakt und Anfahrt
Important Links
  • Home
  • News
  • Team
  • Research
  • Teaching
  • Contact
  1. Faculty of Arts and Humanities
  2. Institute of Educational Science
  3. Arbeits- und Forschungsgruppen
  4. Erziehungswissenschaft mit dem Schwerpunkt Bildungsmanagement und Bildungsforschung in der Weiterbildung
Back to the news list

Neuer­schein­ung: "Delphi-Tech­nique as a meth­od for re­search on pro­fes­sion­al learn­ing" (Harteis, 2022)

06.09.2022

Share post on:

  • Share on Instagram
  • Teilen auf Twitter
  • Teilen auf Facebook
  • Teilen auf Xing
  • Teilen auf LinkedIn
  • Teilen über E-Mail
  • Link kopieren

Harteis, C. (2022). Delphi-Technique as a method for research on professional learning. In M. Goller, E. Kyndt, S. Paloniemi, & C. Damşa (Hrsg.), Methods for researching professional learning and development: Challenges, applications, and empirical illustrations (S. 351-371). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-031-08518-5_16

Abstract

The Delphi-technique, named after the antique Greek oracle, is one of the most important means to predict the future and is, thus, an important tool for research and also for educational research, particularly research on professional learning. This chapter describes the characteristics of the Delphi-technique, particularly its iterative approach that avoids group dynamic biases. The chapter explores its major (dis)advantages against other forecast methods and describes major requirements for a Delphi-study, e.g. appropriate sample sizes. Then, an exemplary Delphi-study on the area of professional learning will be presented in very short. Finally, suggestions will be presented addressing researchers that consider conducting a Delphi-study.

Keywords

Forecast, Group discussion, Experts

Hier geht es direkt zur Publikation.

Download (49 KB)

Contact

business-card image

Prof. Dr. Christian Harteis

Erziehungswissenschaft mit dem Schwerpunkt Bildungsmanagement und Bildungsforschung in der Weiterbildung

Write email +49 5251 60-2953
More about the person

Erziehungswissenschaft mit dem Schwerpunkt Bildungsmanagement und Bildungsforschung in der Weiterbildung

Technologiepark 21
33098 Paderborn
Germany

Universität Paderborn

Warburger Str. 100
33098 Paderborn
Germany

Phone University

+49 5251 60-0
Legal notice
  • Imprint
  • Data privacy
  • Whistleblower system
Social networks