UPB Bildmarke
Erziehungswissenschaft mit dem Schwerpunkt Bildungsmanagement und Bildungsforschung in der Weiterbildung
Contact
  • Deutsch
  • English
  • PDRnet
    • Open Page "Nachrichten"
    • Nachrichten
  • Team
    • Open Page "Infos für Studierende"
    • PAUL, PANDA, Prüfungsordnungen, ...
    • Internationaler Austausch
    • Webressourcen
    • Vorgaben
    • Abschlussarbeiten
    • Veranstaltungen der AG
    • Gastvorträge
    • Open Page "Forschung"
    • Forschungsausrichtung
    • Kooperationen
    • Forschungsprojekte
    • Projekt: Aware
    • Horizont Europa-Projekt: FEWL (Enhancing Research on the Integration of Formal Educational Programmes and Workplace Learning)
    • Promotionen und Habilitationen
    • Herausgeberschaft
    • Publikationen der AG
  • Kontakt und Anfahrt
Important Links
  • Home
  • News
  • Team
  • Research
  • Teaching
  • Contact
  1. Faculty of Arts and Humanities
  2. Institute of Educational Science
  3. Arbeits- und Forschungsgruppen
  4. Erziehungswissenschaft mit dem Schwerpunkt Bildungsmanagement und Bildungsforschung in der Weiterbildung
Back to the news list

Neuer­schein­ung: "Meth­ods for re­search­ing pro­fes­sion­al learn­ing and de­vel­op­ment: Chal­lenges, ap­plic­a­tions, and em­pir­ic­al il­lus­tra­tions" (Goller, Kyn­dt, Pa­loniemi, & Damşa, 2022)

06.09.2022

Share post on:

  • Share on Instagram
  • Teilen auf Twitter
  • Teilen auf Facebook
  • Teilen auf Xing
  • Teilen auf LinkedIn
  • Teilen über E-Mail
  • Link kopieren

Goller, M., Kyndt, E., Paloniemi, S., & Damşa, C. (Hrsg.), Methods for researching professional learning and development: Challenges, applications, and empirical illustrations. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-031-08518-5

Abstract

This volume provides alternatives for tackling existing empirical, methodological, and analytical challenges. It does so by providing a broad overview of less established, as well as emerging methods, which are of great relevance for current research on professional learning and development. As such, it offers a comprehensive collection of state-of-the-art methodologies and future directions within the workplace learning and professional development research. By describing these novel approaches and providing empirical illustrations, the book promotes innovative methodologies for investigating professional learning and development. It also supports scholars to understand upcoming empirical research and methods and encourages novice as well as established researchers to adopt new empirical strategies beyond traditional ones that have the potential to enrich a better understanding of professional learning and development.

Keywords

Workplace Learning, Professional Development, Research Methodology, Research Methods, Practice-based Learning, Professional Learning, Research Challenges, Data Collection, Data Analysis, Research Approaches

Hier geht es direkt zur Publikation.

Download (78 KB)

Contact

business-card image

PD Dr. Michael Goller

Erziehungswissenschaft mit dem Schwerpunkt Bildungsmanagement und Bildungsforschung in der Weiterbildung

Write email +49 5251 60-2954
More about the person

Erziehungswissenschaft mit dem Schwerpunkt Bildungsmanagement und Bildungsforschung in der Weiterbildung

Technologiepark 21
33098 Paderborn
Germany

Universität Paderborn

Warburger Str. 100
33098 Paderborn
Germany

Phone University

+49 5251 60-0
Legal notice
  • Imprint
  • Data privacy
  • Whistleblower system
Social networks