Achtung:

Sie haben Javascript deaktiviert!
Sie haben versucht eine Funktion zu nutzen, die nur mit Javascript möglich ist. Um sämtliche Funktionalitäten unserer Internetseite zu nutzen, aktivieren Sie bitte Javascript in Ihrem Browser.

Forschungs- und Themenschwerpunkte der AG Bildungsmanagement Bildinformationen anzeigen
Technologiepark 21 - Sitz der Arbeitsgruppe Bildinformationen anzeigen
Smart Automation Laboratory des Lehrstuhls für Produktentstehung zur 
Untersuchung von Arbeit 4.0 Bildinformationen anzeigen
SimMan - Versuchsaufbau im Rahmen des Projektes "Intuition als Komponente beruflicher Kompetenz" Bildinformationen anzeigen

Forschungs- und Themenschwerpunkte der AG Bildungsmanagement

Foto: Michael Goller

Technologiepark 21 - Sitz der Arbeitsgruppe

Foto: Michael Goller

Smart Automation Laboratory des Lehrstuhls für Produktentstehung zur Untersuchung von Arbeit 4.0

Foto: Lehrstuhl für Produktentstehung, Alexander Pöhler

SimMan - Versuchsaufbau im Rahmen des Projektes "Intuition als Komponente beruflicher Kompetenz"

Foto: Christian Harteis

|

Neuerscheinung: "Methods for researching professional learning and development: Challenges, applications, and empirical illustrations" (Goller, Kyndt, Paloniemi, & Damşa, 2022)

Goller, M., Kyndt, E., Paloniemi, S., & Damşa, C. (Hrsg.), Methods for researching professional learning and development: Challenges, applications, and empirical illustrations. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-031-08518-5

Abstract

This volume provides alternatives for tackling existing empirical, methodological, and analytical challenges. It does so by providing a broad overview of less established, as well as emerging methods, which are of great relevance for current research on professional learning and development. As such, it offers a comprehensive collection of state-of-the-art methodologies and future directions within the workplace learning and professional development research. By describing these novel approaches and providing empirical illustrations, the book promotes innovative methodologies for investigating professional learning and development. It also supports scholars to understand upcoming empirical research and methods and encourages novice as well as established researchers to adopt new empirical strategies beyond traditional ones that have the potential to enrich a better understanding of professional learning and development.

Keywords

Workplace Learning, Professional Development, Research Methodology, Research Methods, Practice-based Learning, Professional Learning, Research Challenges, Data Collection, Data Analysis, Research Approaches

Hier geht es direkt zur Publikation.

Kontakt

Michael Goller

PD Dr. Michael Goller

Erziehungswissenschaft mit dem Schwerpunkt Bildungsmanagement und Bildungsforschung in der Weiterbildung

Zur Person

Die Universität der Informationsgesellschaft