Achtung:

Sie haben Javascript deaktiviert!
Sie haben versucht eine Funktion zu nutzen, die nur mit Javascript möglich ist. Um sämtliche Funktionalitäten unserer Internetseite zu nutzen, aktivieren Sie bitte Javascript in Ihrem Browser.

von links nach rechts sind dargestellt: Martin Wagenschein(03.12.1896-03.04.1988), Johann Heinrich Pestalozzi(12.01.1746-17.02.1827), John Dewey (20.10.1859-01.06.1952), Montessori, Maria (31.08.1870-06.05.1952), Anton Semjonowitsch Makarenko (13.01.1888-01.04.1939), Janusz Korczak (22.01.1878-05.08.1942) Show image information
von links nach rechts sind dargestellt: Joachim Heinrich Campe(29.6.1746-22.10.1818), Ruth Cohn (27.8.1912-30.01.2010), Platon (428 v.Chr.-348/347 v.Chr.), Adolph Diesterweg (29.10.1790-07.07.1866), Johann Amos Comenius (28.03.1592-15.11.1670), Wilhelm von Humboldt (22.06.1767-08.04.1835)
Show image information

von links nach rechts sind dargestellt: Martin Wagenschein(03.12.1896-03.04.1988), Johann Heinrich Pestalozzi(12.01.1746-17.02.1827), John Dewey (20.10.1859-01.06.1952), Montessori, Maria (31.08.1870-06.05.1952), Anton Semjonowitsch Makarenko (13.01.1888-01.04.1939), Janusz Korczak (22.01.1878-05.08.1942)

Photo: Viktor K. Esau und Prof. Dr. Florian Söll

von links nach rechts sind dargestellt: Joachim Heinrich Campe(29.6.1746-22.10.1818), Ruth Cohn (27.8.1912-30.01.2010), Platon (428 v.Chr.-348/347 v.Chr.), Adolph Diesterweg (29.10.1790-07.07.1866), Johann Amos Comenius (28.03.1592-15.11.1670), Wilhelm von Humboldt (22.06.1767-08.04.1835)

Photo: Viktor K. Esau und Prof. Dr. Florian Söll

Welcome to the website of our working group!

The working group on special educational needs and inclusion with its focus on school development and teaching research is dedicated to various questions concerning the current status of inclusion and its genesis in relation to school, teaching and teacher professionalism against the background of an expanded understanding of inclusion. Additionally, the potential of different theories and interventions in relation to inclusion-related development at different levels, from the individual school to the educational system, is analysed.

Management

Prof. Dr. Harry Kullmann

Special Needs Education and Inclusion with Emphasis on School Development and Teaching

Harry Kullmann
Phone:
+49 5251 60-5763
Office:
TP 6.0.307
Web:

Office hours:

Semester / Term: upon request only due to "research semester" leave

Please book your time slot here if appropriate.

Sekretary

Heike Troja

Special Needs Education and Inclusion with Emphasis on School Development and Teaching

Heike Troja
Phone:
+49 5251 60-5684
Office:
TP 6.0.308
Web:

Office hours:

Dienstag und Donnerstag: 14:00 - 16:00 Uhr

 

The University for the Information Society