Achtung:

Sie haben Javascript deaktiviert!
Sie haben versucht eine Funktion zu nutzen, die nur mit Javascript möglich ist. Um sämtliche Funktionalitäten unserer Internetseite zu nutzen, aktivieren Sie bitte Javascript in Ihrem Browser.

Info-Icon This content is not available in English

Logo SprachSpielLabor

Child Language Symposium, Sheffield, UK, 10.-11.07.2019 – Posterpräsentationen

  • Fischer, S., Nomikou, I., & Rohlfing, K. J. (2019). Revision of a parental questionnaire assessing infants‘ early communicative abilities at the age of 8 to 10 months — the German Baby-Komm. [pdf]
  • Grimminger, A., Rohlfing, K. J., Lüke, C., Liszkowski, U., & Ritterfeld, U. (2019). Decontextualized talk in caregivers’ input to 12-month-old children during structured interaction. [pdf]
  • Rohlfing, K. J., Viertel, F., Kohlmeyer, T., & Reis, O. (2019). Caregivers’ contributions to children’s understanding of abstract words during joint book reading. [pdf]

ICDL-Epirob, Oslo, Norway, 19.-22.08.2019 (9th Joint IEEE International Conference on Development and Learning and on Epigenetic Robotics)

  • Additional Material for Paper:
    Rohlfing, K. J. & Grimminger, A. (2019). Utilizing Pragmatic Frames as an analytical tool for children’s performance during word learning. Proceedings of the 9th Joint IEEE International Conference on Development and Learning and on Epigenetic Robotics (ICDL-Epirob)
    Results Generalization Task (available in August)

The University for the Information Society