Pu­bli­ka­ti­o­nen

Students’ personality impacts sense of belonging of students in different ways

C. Bohndich, J. Breetzke, H.M. Buhl, K.B. Klingsieck, Social Psychology of Education 98 (2025).


Students’ personality impacts sense of belonging of students in different ways

C. Bohndick, J. Breetzke, K.B. Klingsieck, H.M. Buhl, Social Psychology of Education 28 (2025).


Förderung der Selbstreflexion und Weiterentwicklungsorientierung durch reflexionsorientierte Workshops im Lehramtsstudium

S.M. Kleine, S. Sohlau, A. Seifert, H.M. Buhl, Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion 7 (2024).


A mixed‐methods study of the quality of parental support during adolescents' information‐related Internet use as a co‐construction process

R. Kurock, J. Teichert, D.M. Meister, L. Gerhardts, H.M. Buhl, S. Bonanati, Journal of Adolescence 96 (2024) 566–579.


Children’s Information-Related Internet Use at Home: The Role of the Quantity and Quality of Parental Support and Children’s Motivation

N. Gruchel, R. Kurock, S. Bonanati, H.M. Buhl, Journal of Research in Childhood Education (2024).


Alle Publikationen anzeigen