Pu­bli­ka­ti­o­nen

Förderung der Selbstreflexion und Weiterentwicklungsorientierung durch reflexionsorientierte Workshops im Lehramtsstudium

S.M. Kleine, S. Sohlau, A. Seifert, H.M. Buhl, Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion 7 (2024).


A mixed‐methods study of the quality of parental support during adolescents' information‐related Internet use as a co‐construction process

R. Kurock, J. Teichert, D.M. Meister, L. Gerhardts, H.M. Buhl, S. Bonanati, Journal of Adolescence 96 (2024) 566–579.


Children’s Information-Related Internet Use at Home: The Role of the Quantity and Quality of Parental Support and Children’s Motivation

N. Gruchel, R. Kurock, S. Bonanati, H.M. Buhl, Journal of Research in Childhood Education (2024).


Elterliche Unterstützung beim Lernen mit digitalen Medien

A.-M. Kamin, D.M. Meister, H.M. Buhl, in: S. Aßmann, S. Grafe , A. Martin (Eds.), Medien - Bildung - Forschung. Integrative Und Interdisziplinäre Perspektiven, Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2024.


Changes in partner models – Effects of adaptivity in the course of explanations

H.M. Buhl, J.B. Fisher, K. Rohlfing, Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society 46 (2024).


Alle Publikationen anzeigen