Achtung:

Sie haben Javascript deaktiviert!
Sie haben versucht eine Funktion zu nutzen, die nur mit Javascript möglich ist. Um sämtliche Funktionalitäten unserer Internetseite zu nutzen, aktivieren Sie bitte Javascript in Ihrem Browser.

Forschungs- und Themenschwerpunkte der AG Bildungsmanagement Show image information
Technologiepark 21 - Sitz der Arbeitsgruppe Show image information
Smart Automation Laboratory des Lehrstuhls für Produktentstehung zur 
Untersuchung von Arbeit 4.0 Show image information
SimMan - Versuchsaufbau im Rahmen des Projektes "Intuition als Komponente beruflicher Kompetenz" Show image information

Forschungs- und Themenschwerpunkte der AG Bildungsmanagement

Photo: Michael Goller

Technologiepark 21 - Sitz der Arbeitsgruppe

Photo: Michael Goller

Smart Automation Laboratory des Lehrstuhls für Produktentstehung zur Untersuchung von Arbeit 4.0

Photo: Lehrstuhl für Produktentstehung, Alexander Pöhler

SimMan - Versuchsaufbau im Rahmen des Projektes "Intuition als Komponente beruflicher Kompetenz"

Photo: Christian Harteis

|

Neuerscheinung: "Digitalisation of Work: Between Affordances and Constraints for Learning at Work" (Fischer, Goller, Brinkmann & Harteis, 2018)

Fischer, C., Goller, M., Brinkmann, L., & Harteis. C. (2018). Digitalisation of work: Between affordances and constraints for learning at work. D. Ifenthaler (Ed.), Digital workplace learning. Bridging formal and informal learning with digital technologies (pp. 227-249). Cham: Springer.

Abstrakt:

"The interconnection of computers and smart devices grants new possibilities of work organisation. The step from single computers as tools to a network of smart devices and computers describes the digitalisation of work. This chapter aims at empirically investigating the impact of these digitalisation tendencies on workplace learning in the field of administrative work. For this purpose, interviews with affected workers and human resource representatives, as well as members of the workers council, from three companies operating in different industries were conducted and analysed using qualitative content analyses. The findings give insights into how certain workplace characteristics conducive to work-related learning changed due to digitalisation efforts (job demands, job control, and social support). In addition, the contribution discusses how the different status groups (workers, HR representatives, and employee representatives) describe issues of digitalisation from their perspectives."

The University for the Information Society