UPB Bildmarke
Erziehungswissenschaft mit dem Schwerpunkt Bildungsmanagement und Bildungsforschung in der Weiterbildung
Contact
  • Deutsch
  • English
  • PDRnet
    • Open Page "Nachrichten"
    • Nachrichten
  • Team
    • Open Page "Infos für Studierende"
    • PAUL, PANDA, Prüfungsordnungen, ...
    • Internationaler Austausch
    • Webressourcen
    • Vorgaben
    • Abschlussarbeiten
    • Veranstaltungen der AG
    • Gastvorträge
    • Open Page "Forschung"
    • Forschungsausrichtung
    • Kooperationen
    • Forschungsprojekte
    • Projekt: Aware
    • Horizont Europa-Projekt: FEWL (Enhancing Research on the Integration of Formal Educational Programmes and Workplace Learning)
    • Promotionen und Habilitationen
    • Herausgeberschaft
    • Publikationen der AG
  • Kontakt und Anfahrt
Important Links
  • Home
  • News
  • Team
  • Research
  • Teaching
  • Contact
  1. Faculty of Arts and Humanities
  2. Institute of Educational Science
  3. Arbeits- und Forschungsgruppen
  4. Erziehungswissenschaft mit dem Schwerpunkt Bildungsmanagement und Bildungsforschung in der Weiterbildung
Back to the news list

Neuer­schein­ung: "Agency: Tak­ing Stock of Work­place Learn­ing Re­search" (Goller & Pa­loniemi, 2022)

13.03.2022

Share post on:

  • Share on Instagram
  • Teilen auf Twitter
  • Teilen auf Facebook
  • Teilen auf Xing
  • Teilen auf LinkedIn
  • Teilen über E-Mail
  • Link kopieren

Goller, M. & Paloniemi, S. (2022). Agency: Taking Stock of Workplace Learning Research. In C. Harteis, D. Gijbels, & E. Kyndt (Eds.), Research Approaches on Workplace Learning. Insights from a Growing Field (pp. 3-28). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-89582-2_1

Abstract

This chapter presents a discussion of the concept of agency. Agency is understood as a multifaceted construct describing the idea that human beings make choices, act on these choices, and thereby exercise influence on their own lives as well as their environment. We argue that the concept is discussed from three different perspectives in the literature—transformational, dispositional, and relational—that are each related to learning and development in work contexts. These perspectives do not reflect incompatible positions but rather different aspects of the same phenomena. The chapter also offers an avenue of insight into empirical studies that employ agency as a central concept as well as discussions about concepts that closely overlap with ideas of human beings as agents of power and influence.

Keywords

Agency, Workplace learning, Professional development, Proactivity, Self-direction 

Hier geht es direkt zur Publikation

Download (182 KB)

Contact

business-card image

PD Dr. Michael Goller

Erziehungswissenschaft mit dem Schwerpunkt Bildungsmanagement und Bildungsforschung in der Weiterbildung

Write email +49 5251 60-2954
More about the person

Erziehungswissenschaft mit dem Schwerpunkt Bildungsmanagement und Bildungsforschung in der Weiterbildung

Technologiepark 21
33098 Paderborn
Germany

Universität Paderborn

Warburger Str. 100
33098 Paderborn
Germany

Phone University

+49 5251 60-0
Legal notice
  • Imprint
  • Data privacy
  • Whistleblower system
Social networks