Die Arbeitsgruppe “Bildungsmanagement und Bildungsforschung” ist auf der diesjährigen Tagung der <link https: www.earli.org node>EARLI SIG 14 “Learning and Professional Development” mit folgenden Beiträgen vertreten:
-
Mittwoch, 12.09.2018 – Student-run hospital wards: Institutionalised workplace-learning opportunities for nursing students (Poster; Michael Goller & Bianca Steffen)
-
Donnerstag, 13.09.2018 – Changes in learning-to-teach patterns of student teachers during long-term internships: A Latent Transition Analysis approach (Vortrag; Michael Goller, Dagmar Festner, Alexander Gröschner & Tina Hascher)
-
Donnerstag, 13.09.2018 – Emerging perspectives of education in the professions: Learning through practice (Symposium; Christian Harteis)
-
Donnerstag, 13.09.2018 – Learning during internships: A study of engineering students (Vortrag; Michael Goller, Christian Harteis, David Gijbels & Vincent Donche)
-
Donnerstag, 13.09.2018 – The Contribution of mental simulation to the development of intuition (Vortrag; Bianca Steffen & Christian Harteis)
-
Donnerstag, 13.09.2018 – The use of role-play simulations of political decision-making (Diskussion des Symposiums; Christian Harteis)
-
Donnerstag, 13.09.2018 – Observing and measuring complex research objects (Diskussion der Data Session; Michael Goller)
Des Weiteren werden noch folgende Vorträge von Mitgliedern des Instituts für Erziehungswissenschaft gehalten:
-
Mittwoch, 12.09.2018 – The development of the willingness for reflection and problem sensitivity of future teachers – A longitudinal study (Vortrag; Christine Knaub)
-
Donnerstag, 13.09.2018 – Effects of internships on self-perceived Competencies and burnout of student teachers in mathematics and religion (Vortrag; Dagmar Festner, Carina Caruso & Alexander Gröschner)
Die<link https: www.unige.ch earlisig14> Tagung der EARLI SIG 14 findet alle zwei Jahre statt. Ausgetragen wird sie dieses Jahr von der Universität Genf (Schweiz) vom 12. bis 14. September.