UPB Bildmarke
Department of English and American Studies
Kontakt
  • Deutsch
  • English
    • Seite "Studium" öffnen
      • Seite "Studienangebot" öffnen
      • A Note on English Skills
      • Seite "Formalitäten" öffnen
      • Plagiatserklärung
      • Formulare
      • Studiengang- und Fachwechsel
      • Übergangsregelung B.Ed./M.Ed.
      • Seite "Studienorganisation" öffnen
      • Praktika im Lehramtsstudium
      • Praktika im Nicht-Lehramtsstudium
      • Lernzentren an der UPB
      • Praxissemester
      • Prüfungen
      • Seite "Beratung und Unterstützung" öffnen
      • BAföG - Regelung im Institut
      • Fachschaft FRAG
      • Fachschaft Lehramt
      • Fachstudienberatung
      • Härtefallsprechstunden
      • Information zum Auslandsaufenthalt B.Ed.
      • Ideen Probleme Beschwerden
      • Studium mit Beeinträchtigung
      • Sprechstunde bei Erfahrungen mit sexualisierter Diskriminierung und Gewalt
      • Seite "Studium International" öffnen
      • Austauschstudierende
      • Information zum Auslandsaufenthalt B.Ed.
    • Seite "Forschung" öffnen
      • Seite "Didaktik" öffnen
      • Teaching Language Internationally
      • Language Teacher Identity (LTI) and Language (Teacher) Attitudes
      • Language ideologies in a multiethnic community
      • The outstanding English lesson
      • ADIBE Project summary
      • Fostering L2 Reading Motivation through the Use of Digital "Choose Your Own Adventure" Stories in the Primary EFL Classroom
      • Diaspora Literatures
      • Take a Look in the Black Mirror – Investigating the Didactic Potential of Dystopian TV Shows
      • Seite "Literatur- und Kulturwissenschaft" öffnen
      • Audio and Visual Studies
      • Cultural and Intellectual History
      • Digital Humanities
      • Drama and Performance Studies
      • Gender Studies
      • Medical Humanities
      • Narratologie
      • Postcolonial Studies / African American Studies
      • Space
      • Seite "Linguistik" öffnen
      • Collocations
      • Recent grammar
      • Spoken language
      • Seite "Wissenschaftlicher Nachwuchs" öffnen
      • Graduiertenkolleg Automatismen
      • Graduiertenkollegs an der UPB
      • Projektförderung Mittelbau
      • Promovieren am Institut für Anglistik und Amerikanistik
      • Promotionsförderung
      • Wissenschaftliche Karriere
    • Seite "Institut" öffnen
      • Seite "Personal" öffnen
      • Personal von A-Z
      • Sekretariate
      • Lehrbeauftragte
      • GastdozentInnen
      • Emeriti / ehemalige DozentInnen
      • Anschrift
      • Ausschreibungen
      • Seite "spezifische AnsprechpartnerInnen" öffnen
      • Fachschaft FRAG
      • Fachschaft Lehramt
      • Fachstudienberatung
      • Gleichstellungsbeauftragte
      • Institutsleitung
      • Mittelbauvertretung
      • Studiengangswechsel / Anerkennung
      • Studium mit Beeinträchtigung
    • Seite "Bereiche" öffnen
      • Seite "Bereiche" öffnen
      • Didaktik
      • Linguistik
      • Sprachpraxis
      • Seite "ProfessorInnen/Vertretungen" öffnen
      • Prof. Dr. Christoph Ehland
      • Prof. Dr. Peter Hohwiller
      • Prof. Dr. Christian Langstrof
      • Prof. Dr. Ilka Mindt
      • Prof. Dr. Christoph Ribbat
      • Prof. Dr. Dominik Rumlich
      • Prof. Dr. Miriam Strube
      • Prof. Dr. Merle Tönnies
      • Seite "Emeritierte/ pensionierte ProfessorInnen" öffnen
      • Prof. Dr. Rolf Breuer
      • Prof. em. Dr. Dr. h. c. mult. Peter Freese
      • Prof. Dr. Manfred Pienemann
  • Fakultät KW
  1. Fakultät für Kulturwissenschaften
  2. Institut für Anglistik und Amerikanistik
  3. Forschung
  4. ADIBE Project summary

ADI­BE Pro­ject sum­ma­ry

The ADiBE project brings together key figures with ample experience in the field of Content and Language Integrated Learning (CLIL) from six countries (Spain, Austria, Finland, Germany, Italy, and the UK). It aims to fill a much-needed niche affecting catering to diversity within CLIL programs across Europe and to work towards an inclusive, innovative, and reflective society by offering research-based evidence and concrete resources to improve language learning and make bilingual education a more inclusive reality for all.

Its objective is three-pronged:

to identify difficulties and best practices in catering to diversity in intercultural and content integrated language learning and teaching;

to produce and implement project -, task-, and ICT-based activities to make CLIL accessible to all types of achievers;

and to design and pilot teacher training modules to empower practitioners to step up to this important challenge.

The ultimate aim is to contribute to the integration of all students, regardless of their socioeconomic status, educational background, or achievement level and to making CLIL accessible to all.

For more information, please consult the official homepage (https://adibeproject.com/project-summary/)

Prof. Dr. Dominik Rumlich

 

Institut für Anglistik und Amerikanistik

Warburger Str. 100
33098 Paderborn
Deutschland

Universität Paderborn

Warburger Str. 100
33098 Paderborn
Deutschland

Telefon Universität

+49 5251 60-0
Rechtliches
  • Impressum
  • Datenschutz
  • Hinweisgebersystem
Soziale Netzwerke