UPB Bildmarke
Department of English and American Studies
Kontakt
  • Deutsch
  • English
    • Seite "Studium" öffnen
      • Seite "Studienangebot" öffnen
      • A Note on English Skills
      • Seite "Formalitäten" öffnen
      • Plagiatserklärung
      • Formulare
      • Studiengang- und Fachwechsel
      • Übergangsregelung B.Ed./M.Ed.
      • Seite "Studienorganisation" öffnen
      • Praktika im Lehramtsstudium
      • Praktika im Nicht-Lehramtsstudium
      • Lernzentren an der UPB
      • Praxissemester
      • Prüfungen
      • Seite "Beratung und Unterstützung" öffnen
      • BAföG - Regelung im Institut
      • Fachschaft FRAG
      • Fachschaft Lehramt
      • Fachstudienberatung
      • Härtefallsprechstunden
      • Information zum Auslandsaufenthalt B.Ed.
      • Ideen Probleme Beschwerden
      • Studium mit Beeinträchtigung
      • Sprechstunde bei Erfahrungen mit sexualisierter Diskriminierung und Gewalt
      • Seite "Studium International" öffnen
      • Austauschstudierende
      • Information zum Auslandsaufenthalt B.Ed.
    • Seite "Forschung" öffnen
      • Seite "Didaktik" öffnen
      • Teaching Language Internationally
      • Language Teacher Identity (LTI) and Language (Teacher) Attitudes
      • Language ideologies in a multiethnic community
      • The outstanding English lesson
      • ADIBE Project summary
      • Fostering L2 Reading Motivation through the Use of Digital "Choose Your Own Adventure" Stories in the Primary EFL Classroom
      • Diaspora Literatures
      • Take a Look in the Black Mirror – Investigating the Didactic Potential of Dystopian TV Shows
      • Seite "Literatur- und Kulturwissenschaft" öffnen
      • Audio and Visual Studies
      • Cultural and Intellectual History
      • Digital Humanities
      • Drama and Performance Studies
      • Gender Studies
      • Medical Humanities
      • Narratologie
      • Postcolonial Studies / African American Studies
      • Space
      • Seite "Linguistik" öffnen
      • Collocations
      • Recent grammar
      • Spoken language
      • Seite "Wissenschaftlicher Nachwuchs" öffnen
      • Graduiertenkolleg Automatismen
      • Graduiertenkollegs an der UPB
      • Projektförderung Mittelbau
      • Promovieren am Institut für Anglistik und Amerikanistik
      • Promotionsförderung
      • Wissenschaftliche Karriere
    • Seite "Institut" öffnen
      • Seite "Personal" öffnen
      • Personal von A-Z
      • Sekretariate
      • Lehrbeauftragte
      • GastdozentInnen
      • Emeriti / ehemalige DozentInnen
      • Anschrift
      • Ausschreibungen
      • Seite "spezifische AnsprechpartnerInnen" öffnen
      • Fachschaft FRAG
      • Fachschaft Lehramt
      • Fachstudienberatung
      • Gleichstellungsbeauftragte
      • Institutsleitung
      • Mittelbauvertretung
      • Studiengangswechsel / Anerkennung
      • Studium mit Beeinträchtigung
    • Seite "Bereiche" öffnen
      • Seite "Bereiche" öffnen
      • Amerikanistik: Literatur- und Kulturwissenschaft
      • Anglistik: Literatur- und Kulturwissenschaft
      • Didaktik
      • Linguistik
      • Sprachpraxis
      • Seite "ProfessorInnen/Vertretungen" öffnen
      • Prof. Dr. Christoph Ehland
      • Prof. Dr. Peter Hohwiller
      • Prof. Dr. Christian Langstrof
      • Prof. Dr. Ilka Mindt
      • Prof. Dr. Christoph Ribbat
      • Prof. Dr. Dominik Rumlich
      • Prof. Dr. Miriam Strube
      • Prof. Dr. Merle Tönnies
      • Seite "Emeritierte/ pensionierte ProfessorInnen" öffnen
      • Prof. Dr. Rolf Breuer
      • Prof. em. Dr. Dr. h. c. mult. Peter Freese
      • Prof. Dr. Manfred Pienemann
    • Seite "Aktivitäten" öffnen
      • Seite "Aktivitäten" öffnen
      • Clubs
      • Exkursionen
      • Gastvorträge
      • Konferenzen
  • Fakultät KW
  1. Fakultät für Kulturwissenschaften
  2. Institut für Anglistik und Amerikanistik
  3. Forschung
  4. Fostering L2 Reading Motivation through the Use of Digital "Choose Your Own Adventure" Stories in the Primary EFL Classroom

Fostering L2 Reading Motivation through the Use of Digital "Choose Your Own Adventure" Stories in the Primary EFL Classroom

The potential of storytelling, and to a lesser extent, the reading of stories for English language education at the primary level seems to be universally accepted. However, as recent studies (e.g. KIM-studies) show, reading stories and listening to them is not part of each child’s everyday life anymore. While the number of regular readers among primary school children remains stable, the number of non-readers has doubled since the turn of the century. Especially boys seem to struggle to find motivation to read with more than half of them never or only rarely reading a book.

To address this issue, this research project aims to adapt the “Choose your own adventure” (CYOA) story format for the use in the primary EFL classroom. In CYOA stories, students are actively involved in the development of the story as they take on the role of the main character and make choices on how the story should continue. It is assumed that this decision space could add motivational benefits to the general advantages of stories while also contributing to the development of reading competence, making CYOA a medium worth exploring in primary English language education.

Benedikt Wagner

Institut für Anglistik und Amerikanistik

Warburger Str. 100
33098 Paderborn
Deutschland

Universität Paderborn

Warburger Str. 100
33098 Paderborn
Deutschland

Telefon Universität

+49 5251 60-0
Rechtliches
  • Impressum
  • Datenschutz
  • Hinweisgebersystem
Soziale Netzwerke