Emilia Nottbeck, M.A.
Institut für Anglistik und Amerikanistik > Linguistik > Linguistik - Bereich Dr. Langstrof
Wissenschaftliche Mitarbeiterin
°°° nur nach Vereinbarung
33098 Paderborn
Ausbildung und wissenschaftliche Karriere |
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Seit 10/2024 |
Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Institut für Anglistik/Amerikanistik (Lehrstuhl Prof. Langstrof) (Universität Paderborn) |
04/2016 - 09/2024 |
Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Institut für Anglistik/Amerikanistik (Lehrstuhl Prof. Mindt) (Universität Paderborn) |
05/2015 - 03/2016 |
Lehrbeauftragte für besondere Aufgaben in der englischen Sprachwissenschaft (Lehrstuhl Prof. Mindt) (Universität Paderborn) |
10/2012 - 03/2016 |
Lehrbeauftragte am Zentrum für Sprachlehre für Neutestamentliches Griechisch (Universität Paderborn) |
04/2012 - 03/2015 |
Studentische Hilfskraft am Institut für Anglistik/Amerikanistik (Lehrstuhl Prof. Pienemann) (Universität Paderborn) |
10/2011 - 03/2015 |
Master of Arts in Linguistik (Universität Paderborn) |
10/2007 - 09/2010 |
Bachelor of Arts in Linguistik, historisch vergleichender Sprachwissenschaft, Phonetik und Portugiesisch (Universität zu Köln) |
Seit 10/2024 |
Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Institut für Anglistik/Amerikanistik (Lehrstuhl Prof. Langstrof) (Universität Paderborn) |
04/2016 - 09/2024 |
Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Institut für Anglistik/Amerikanistik (Lehrstuhl Prof. Mindt) (Universität Paderborn) |
05/2015 - 03/2016 |
Lehrbeauftragte für besondere Aufgaben in der englischen Sprachwissenschaft (Lehrstuhl Prof. Mindt) (Universität Paderborn) |
10/2012 - 03/2016 |
Lehrbeauftragte am Zentrum für Sprachlehre für Neutestamentliches Griechisch (Universität Paderborn) |
04/2012 - 03/2015 |
Studentische Hilfskraft am Institut für Anglistik/Amerikanistik (Lehrstuhl Prof. Pienemann) (Universität Paderborn) |
10/2011 - 03/2015 |
Master of Arts in Linguistik (Universität Paderborn) |
10/2007 - 09/2010 |
Bachelor of Arts in Linguistik, historisch vergleichender Sprachwissenschaft, Phonetik und Portugiesisch (Universität zu Köln) |
- Vorträge
Turn-Taking in Second Language Acquisition: How do L2 learners make use of prosody in turn-end predictions? 33rd conference of the European Second Language Association (EuroSLA33). Université Paul Valéry Montpellier. Montpellier, France. (03.-06.07.2024)
Investigating Speed-up Processes in Experimental Research Design in SLA. 22nd International Symposium on Processability Approaches to Language Acquisition. Universität Innsbruck. Innsbruck, Austria. (14.-15.9.2023)
Turn-Taking and L2 Learners: The Role of Prosodic Cues. Applied Linguistics Doctoral Research Forum. Sveučilište u Mostaru. Mostar, Bosnia and Herzegovina. (15.06.2023)
Reconsidering the Role of Prosody for Turn-Taking in Second Language Acquisition. 21st International Symposium on Processability Approaches to Language Acquisition. International Islamic University Malaysia. Kuala Lumpur, Malaysia. (21.-23.9.2022)
Turn-Taking in SLA: Investigating the Role of Prosody. 20th International Symposium on Processability Approaches to Language Acquisition.International Symposium on Processability Approaches to Language Acquisition. Università di Trento. Trento, Italy. (24.-25.9.2021)
Modelling Relative Clauses in Processability Theory using Lexical Functional Grammar. 15th International Symposium on Processability Approaches to Language Acquisition. Høgskolen i Østfold. Halden, Norway. (18-19.9.2015)
Processability Theory: Web Presence – Creating a Homepage. Poster presented at the 12th International Symposium to Processability Approaches to Language Acquisition. Universiteit Gent. Ghent, Belgium. (28.-29.09.2012)
- Veröffentlichungen
Nottbeck, Emilia (2019). Modelling Relative Clauses in Processability Theory using Lexical Functional Grammar. In: Lenzing, A., Roos, J. & H. Nicholas. (eds.) Widening contexts for Processability Theory: Theories and issues. Amsterdam: Benjamins.
- Dissertation
Working Title: Predicting Turn-Ends of Questions. The Role of Prosody in SLA.