Dagmar Keatinge
Institut für Anglistik und Amerikanistik > Linguistik - Bereich Prof. Mindt
Seconded Officials
Didaktik - Bereich Prof. Rumlich
Seconded Officials
Sprechzeiten /Office hours Termbreak Summer 2024
In University - Walk-in - no registration:
Wednesday, July 24th - 09.45 - 11.45 am
Wednesday, Aug 21st - 09.00 - 10.30 am
Wednesday, Sep 11th - 09.00 - 10.30 am
Wednesday, Sep 25th - 09.00 - 10.30 am
Wednesday, Oct 2nd - 09.00 - 10.30 am
Online via Zoom :
Tuesday, July 23rd - 08.30 - 10.30 am
Wednesday, July 24th - 12.00 noon - 1.00 pm
Tuesday, Aug 20th - 09.00 - 10.00 am
Tuesday, Sep 10th - 09.00 - 10.00 am
Tuesday, Sep 24th - 09.00 - 10.00 am
Tuesday, Oct 1st - 09.00 - 10.00 am
Please register for a time slots via PANDA:
https://panda.uni-paderborn.de/mod/scheduler/view.php?id=2822060
(Please note that this PANDA course is listed in winterterm 21/22 - Z.EXT.00153 Sprechstunde Keatinge)
33098 Paderborn
Education and Academic Career |
|
08/2019 |
abgeordnete Lehrkraft im Hochschuldienst Institut für Anglistik und Amerikanistik Lehrstuhl für Englische Sprachwissenschaft (Prof. Dr. I. Mindt) und Lehrstuhl für die Didaktik des Englischen (Prof. Dr. D. Rumlich) |
2012 - 2019 |
Lehrbeauftragte Institut für Anglistik und Amerikanistik Lehrstuhl für Englische Sprachwissenschaft (Prof. Dr. I. Mindt) |
2012 - 2019 |
Lehrkraft für die Fächer Englisch und Geschichte am Hanse- Kolleg - Weiterbildungskolleg der Stadt Lippstadt. |
2010 - 2012 |
Vorbereitungsdienst und 2. Staatsexamen Berufsbegleitender Vorbereitungsdienst für die Sekundarstufen 1 und 2 in den Fächern Englisch und Geschichte (Hanse- Kolleg Lippstadt und ZfsL Hamm) |
2006 - 2009 |
Wissenschaftliche Hilfskraft und Mitarbeiterin am Institut für Anglistik und Amerikanistik |
2006 |
1. Staatsexamen 1. Staatsexamen - Sekundarstufen 1 und 2 in den Fächern Englisch und Geschichte (Universität Paderborn) |
08/2019 |
abgeordnete Lehrkraft im Hochschuldienst Institut für Anglistik und Amerikanistik Lehrstuhl für Englische Sprachwissenschaft (Prof. Dr. I. Mindt) und Lehrstuhl für die Didaktik des Englischen (Prof. Dr. D. Rumlich) |
2012 - 2019 |
Lehrbeauftragte Institut für Anglistik und Amerikanistik Lehrstuhl für Englische Sprachwissenschaft (Prof. Dr. I. Mindt) |
2012 - 2019 |
Lehrkraft für die Fächer Englisch und Geschichte am Hanse- Kolleg - Weiterbildungskolleg der Stadt Lippstadt. |
2010 - 2012 |
Vorbereitungsdienst und 2. Staatsexamen Berufsbegleitender Vorbereitungsdienst für die Sekundarstufen 1 und 2 in den Fächern Englisch und Geschichte (Hanse- Kolleg Lippstadt und ZfsL Hamm) |
2006 - 2009 |
Wissenschaftliche Hilfskraft und Mitarbeiterin am Institut für Anglistik und Amerikanistik |
2006 |
1. Staatsexamen 1. Staatsexamen - Sekundarstufen 1 und 2 in den Fächern Englisch und Geschichte (Universität Paderborn) |
- Talks
2022
with Katharina von Elbwart. 'To be or not to be a native speaker? Assessing language ideologies in teacher education'. Sociolinguistics Symposium 24, Ghent, Belgium, July 13-16 (accepted for presentation).
with Katharina von Elbwart. 'Just say it in English!“ – Language ideologies and language teacher identity in intercultural learning environments'. American Association for Applied Linguistics (AAAL), Pittsburgh, PA, March 19-22.
2021
with Katharina von Elbwart and William Dunn. 'Practice report on “Teaching Language Internationally in Germany and Canada”'. International Virtual Exchange Conference (IVEC), Drexel University & State University of New York (SUNY) COIL Center, Oct. 27-29.
with Katharina von Elbwart. 'Since it is an English class, I would ask the students to talk in English.' – Der Einfluss von Spracheinstellungen auf die Entwicklung von Language Teacher Identity in internationaler Kommunikation", Gesellschaft für Angewandte Linguistik Sektionentagung 2021 (Applied Linguistics in Germany), Würzburg, Germany, Sept. 15-17,2021.
'Assessment of learner errors in class tests - Evidence from the German EFL classroom'. CL 2021 - Corpus Linguistics International Conference. Limerick, Ireland, July 13- 16, 2021.
with Katharina von Elbwart. 'Teaching language internationally - Ein Werkstattbericht zum Wissenstransfer in einem deutsch-kanadischen Lehrprojekt in der Lehrer*innenausbildung' 13. Graduiertentagung der Fakultät für Kulturwissenschaften, Universität Paderborn, May, 25, 2021.
______________________________________________________
2006-2009
'Productive effects of developmentally moderated transfer”. 9th International Symposium on Processability Approaches to Language Acquisition (PALA), Ludwigsburg University of Education, July 15- 17, 2009
'Positive evidence of the developmentally moderated transfer debate'. Georgetown University Round Table on Language and Linguistics (GURT), Georgetown University, Washington DC, March 13-15, 2009.
'Key issues in designing tasks for data elicitation purposes' 8th International Symposium on Processability Approaches to Language Acquisition (PALA), University of Verona, Sept. 15-16, 2008.
with M. Pienemann, J-U. Keßler, A. Lenzing und G. Hakansson. 'Transfer at the initial state'. 8th International Symposium on Processability Approaches to Language Acquisition (PALA), University of Verona, Sept. 15-16, 2008.
with J.-U. Keßler. 'The acquisition of the passive voice in English as a foreign language: perception and production'. 7th International Symposium on Processability, Bilingualism and Second Language Acquisition, Universität Paderborn und Newcastle University, Sept. 9-10, 2007.
'Transfer and relexification in formal second language acquisition”. 6th International Symposium on Processability, Bilingualism and Second Language Acquisition, University of Malta (Poster), Sept. 23-24, 2006.
- Publications
Edited Volume
Keßler, J.-U. und D. Keatinge (eds.) (2009): „Research in Second Language Acquisition: Empirical Evidence Across Languages”. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Press.
Articles
von Elbwart, K. & Keatinge, D. (acc./in prep.). Developing language teacher identity and leadership skills in intercultural learning environments. To appear in Reinders, H. (ed). Language Teacher Leadership. Oxford: OUP.
von Elbwart, K. & Keatinge, D. (acc./in prep.). Der Einfluss von Spracheinstellungen auf die Entwicklung von Language Teacher Identity in internationaler Kommunikation. To appear in “Forum Angewandte Linguistik, Sprache und Interkulturalität in der Digitalen Welt". Berlin: Peter Lang.
von Elbwart, K. & Keatinge, D. (under review). Teaching Language Internationally – Wissenstransfer in einem deutsch-kanadischen Lehrprojekt in der Lehrer*innenausbildung. Interdisziplinäre Studien des Paderborner Graduiertenzentrums für Kulturwissenschaften.
Keatinge, D., von Elbwart, K. & Dunn, B. (2022). A Practice Report on Teaching Language Internationally in Germany and Canada. In Kathlyn Elliott (ed.). International Virtual Exchange Conference (IVEC) 2021 Conference Proceedings, 48-53. (Online Publication)
Keatinge, D. und Keßler, J.U. (2009): „The Acquisition of the Passive Voice in L2-English: Perception and Production”. In: Keßler, J.-U. und D. Keatinge (eds): „Research in Second Language Acquisition: Empirical Evidence Across Languages”. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Press.
Keßler, J.-U. und D. Keatinge (2008): „ Profiling oral second language development.“ In: Keßler, J.-U. (ed.): Processability Approaches to Second Language Development and Second Language Learning. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Press, pp. 167 – 197.
Keatinge, D. (2006). „Bilingualer Spracherwerb: 2 Fallstudien“. In: Pienemann, M., E. Roos and J.-U. Keßler (eds.):Englischerwerb in der Grundschule. Ein Studien- und Arbeitsbuch. Paderborn: Schöningh: UTB, S. 122 – 140.
Thesis
Keatinge, D. (2005). Language acquisition in the classroom. The role of transfer and processing constraints. Paderborn, Unveröffentlichte Hausarbeit zum ersten Staatsexamen.