Mittelbausprecherin
Larissa Jäger

Linguistik - Bereich Prof. Mindt
Research Associate
Office Hours (Summer Semester 2023):
Fridays 2-3 pm and by appointment (via Zoom or in person - please contact me for details.)
33098 Paderborn
- Research Focus
PhD Topic (Working Title): What’s in a Blurb - A Linguistic Analysis of Gender Representation in Blurbs of Children’s Books

Miscellaneous |
|
Since 2021 |
Wissenschaftliche Mitarbeiterin Institut für Anglistik und Amerikanistik, Englische Sprachwissenschaft |
10/2019 - 09/2021 |
Master of Arts Englische Sprachwissenschaft und Englischsprachige Literatur und Kultur |
2019 - 2021 |
Tätigkeiten als SHK/WHB Tutorien für die Kurse Introduction to Linguistics und Phonetics and Phonology sowie weitere Tätigkeiten als WHB |
10/2016 - 09/2019 |
Bachelor of Arts Englische Sprachwissenschaft und Englischsprachige Literatur und Kultur |
09/2018 - 01/2019 |
Erasmus Semester English Language and Literature |
Since 2021 |
Wissenschaftliche Mitarbeiterin Institut für Anglistik und Amerikanistik, Englische Sprachwissenschaft |
10/2019 - 09/2021 |
Master of Arts Englische Sprachwissenschaft und Englischsprachige Literatur und Kultur |
2019 - 2021 |
Tätigkeiten als SHK/WHB Tutorien für die Kurse Introduction to Linguistics und Phonetics and Phonology sowie weitere Tätigkeiten als WHB |
10/2016 - 09/2019 |
Bachelor of Arts Englische Sprachwissenschaft und Englischsprachige Literatur und Kultur |
09/2018 - 01/2019 |
Erasmus Semester English Language and Literature |
stellvertretender Mittelbausprecher
Benedikt Wagner

Didaktik - Bereich Prof. Rumlich
Research Associate
Office hour (summer term 2023):
Tuesdays, 1 - 2 pm (at uni or via Zoom). Please sign up here.
33098 Paderborn
- Research Focus
Fostering L2 Reading Motivation through the Use of Digital "Choose Your Own Adventure" Stories in the Primary EFL Classroom
The potential of storytelling, and to a lesser extent, the reading of stories for English language education at the primary level seems to be universally accepted. However, as recent studies (e.g. KIM-studies) show, reading stories and listening to them is not part of each child’s everyday life anymore. While the number of regular readers among primary school children remains stable, the number of non-readers has doubled since the turn of the century. Especially boys seem to struggle to find motivation to read with more than half of them never or only rarely reading a book.
To address this issue, this research project aims to adapt the “Choose your own adventure” (CYOA) story format for the use in the primary EFL classroom. In CYOA stories, students are actively involved in the development of the story as they take on the role of the main character and make choices on how the story should continue. It is assumed that this decision space could add motivational benefits to the general advantages of stories while also contributing to the development of reading competence, making CYOA a medium worth exploring in primary English language education.

Miscellaneous |
|
Since 01/2023 |
Vertretungslehrkraft an einer Grundschule |
Since 11/2020 |
Wissenschaftlicher Mitarbeiter Institut für Anglistik und Amerikanistik |
05/2019 - 10/2020 |
Vorbereitungsdienst und zweite Staatsprüfung für das Lehramt an Grundschulen |
04/2017 - 03/2019 |
Master of Education Master of Education für das Lehramt an Grundschulen (Universität Paderborn) |
09/2016 - 04/2017 |
Fremdsprachenassistent in der Deutschabteilung der Aston University, Birmingham, England |
10/2013 - 03/2017 |
Bachelor of Education Bachelor of Education für das Lehramt an Grundschulen (Universität Paderborn) |
Since 01/2023 |
Vertretungslehrkraft an einer Grundschule |
Since 11/2020 |
Wissenschaftlicher Mitarbeiter Institut für Anglistik und Amerikanistik |
05/2019 - 10/2020 |
Vorbereitungsdienst und zweite Staatsprüfung für das Lehramt an Grundschulen |
04/2017 - 03/2019 |
Master of Education Master of Education für das Lehramt an Grundschulen (Universität Paderborn) |
09/2016 - 04/2017 |
Fremdsprachenassistent in der Deutschabteilung der Aston University, Birmingham, England |
10/2013 - 03/2017 |
Bachelor of Education Bachelor of Education für das Lehramt an Grundschulen (Universität Paderborn) |