Achtung:

Sie haben Javascript deaktiviert!
Sie haben versucht eine Funktion zu nutzen, die nur mit Javascript möglich ist. Um sämtliche Funktionalitäten unserer Internetseite zu nutzen, aktivieren Sie bitte Javascript in Ihrem Browser.

Map of the 1858 Atlantic Cable route Bildinformationen anzeigen
Bildinformationen anzeigen
Bildinformationen anzeigen
Bildinformationen anzeigen
 guest talk by Gary Younge, June 12, 2018 © Adelheid Rutenburges Bildinformationen anzeigen
Dirk Night with Armani Cotton Bildinformationen anzeigen
guest talk by Gary Younge, June 12, 2018 © Madita Oeming Bildinformationen anzeigen

Map of the 1858 Atlantic Cable route

Foto: Von Unbekannt - Howe's Adventures & Achievements of Americans; en:Image:Atlantic_cable_Map.jpg, Gemeinfrei, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=622111

guest talk by Gary Younge, June 12, 2018 © Adelheid Rutenburges

Dirk Night with Armani Cotton

Foto: Miriam Jassmeier

guest talk by Gary Younge, June 12, 2018 © Madita Oeming

Benedikt Wagner

Kontakt
Profil
Vita
 Benedikt Wagner

Didaktik - Bereich Prof. Rumlich

Wissenschaftlicher Mitarbeiter

Büro:
J4.216
Sprechzeiten:

Sprechzeiten im Sommersemester 2023:

Dienstags, 13 - 14 Uhr (Präsenz oder Zoom). Bitte reservieren Sie hier einen Termin.

Besucher:
Warburger Str. 100
33098 Paderborn
Forschungsschwerpunkte

Fostering L2 Reading Motivation through the Use of Digital "Choose Your Own Adventure" Stories in the Primary EFL Classroom

The potential of storytelling, and to a lesser extent, the reading of stories for English language education at the primary level seems to be universally accepted. However, as recent studies (e.g. KIM-studies) show, reading stories and listening to them is not part of each child’s everyday life anymore. While the number of regular readers among primary school children remains stable, the number of non-readers has doubled since the turn of the century. Especially boys seem to struggle to find motivation to read with more than half of them never or only rarely reading a book.

To address this issue, this research project aims to adapt the “Choose your own adventure” (CYOA) story format for the use in the primary EFL classroom. In CYOA stories, students are actively involved in the development of the story as they take on the role of the main character and make choices on how the story should continue. It is assumed that this decision space could add motivational benefits to the general advantages of stories while also contributing to the development of reading competence, making CYOA a medium worth exploring in primary English language education.

 Benedikt Wagner
Sonstiges
Seit 01/2023

Vertretungslehrkraft an einer Grundschule

Seit 11/2020

Wissenschaftlicher Mitarbeiter

Institut für Anglistik und Amerikanistik 
Fachdidaktik Englisch (Prof. Dr. Dominik Rumlich)

05/2019 - 10/2020

Vorbereitungsdienst und zweite Staatsprüfung für das Lehramt an Grundschulen

04/2017 - 03/2019

Master of Education

Master of Education für das Lehramt an Grundschulen (Universität Paderborn)

09/2016 - 04/2017

Fremdsprachenassistent in der Deutschabteilung der Aston University, Birmingham, England

10/2013 - 03/2017

Bachelor of Education

Bachelor of Education für das Lehramt an Grundschulen (Universität Paderborn)

Seit 01/2023

Vertretungslehrkraft an einer Grundschule

Seit 11/2020

Wissenschaftlicher Mitarbeiter

Institut für Anglistik und Amerikanistik 
Fachdidaktik Englisch (Prof. Dr. Dominik Rumlich)

05/2019 - 10/2020

Vorbereitungsdienst und zweite Staatsprüfung für das Lehramt an Grundschulen

04/2017 - 03/2019

Master of Education

Master of Education für das Lehramt an Grundschulen (Universität Paderborn)

09/2016 - 04/2017

Fremdsprachenassistent in der Deutschabteilung der Aston University, Birmingham, England

10/2013 - 03/2017

Bachelor of Education

Bachelor of Education für das Lehramt an Grundschulen (Universität Paderborn)

Die Universität der Informationsgesellschaft