Julie Intveen

Contact
Profile
Biography
 Julie Intveen

Didaktik > Didaktik - Bereich Prof. Hohwiller

Research Associate

Phone:
+49 5251 60-3804
Office:
C3.341
Office hours:

Office Hour: Tuesday, 11am-12pm (on campus or via Zoom) or by appointment.

Please register for one or more timeslots here.

Visitor:
Warburger Str. 100
33098 Paderborn
Research Interests

PhD project: Fictions of Identity - A Didactic Approach to Serial Literacy

Further research interests:

  • Serial literacy
  • Serial narratives in EFL teaching 
  • Identity in serial narratives 
  • The role of language education in identity development
Teaching Areas
  • Serial narratives in EFL teaching 
  • Identity & gender 
  • Dystopian fiction
  • Young Adult Literature
  • Modern approaches to 'classic' classroom topics (e.g. The American Dream)
Additional Activities

Supervision of the Berufsfeldpraktikum in the Bachelor of Education for the subject English (with Maike Bauer)

 Julie Intveen
Education and Academic Career
Since 05/2021

Wissenschaftliche Mitarbeiterin

Institut für Anglistik und Amerikanistik 
Fachdidaktik Englisch (Prof. Dr. Peter Hohwiller)

04/2019 - 04/2021

Masterstudium

Master of Education für das Lehramt an Gymnasien und Gesamtschulen in den Fächern Englisch und Französisch an der Universität Paderborn

10/2015 - 03/2019

Bachelorstudium

Bachelor of Education für das Lehramt an Gymnasien und Gesamtschulen in den Fächern Englisch und Französisch an der Universität Paderborn

Since 05/2021

Wissenschaftliche Mitarbeiterin

Institut für Anglistik und Amerikanistik 
Fachdidaktik Englisch (Prof. Dr. Peter Hohwiller)

Education and Academic Career
04/2019 - 04/2021

Masterstudium

Master of Education für das Lehramt an Gymnasien und Gesamtschulen in den Fächern Englisch und Französisch an der Universität Paderborn

Education and Academic Career
10/2015 - 03/2019

Bachelorstudium

Bachelor of Education für das Lehramt an Gymnasien und Gesamtschulen in den Fächern Englisch und Französisch an der Universität Paderborn

Education and Academic Career